Kwaliteit YOEP-groep

Kwaliteit

We willen bij YOEP de best mogelijke hulp geven. Onze medewerkers volgen daarom voortdurend opleidingen en cursussen. Ook innovatie speelt daarbij een belangrijke rol.

Kwaliteit is belangrijk

We willen bij YOEP de best mogelijke hulp geven. Onze medewerkers volgen daarom voortdurend opleidingen en cursussen. Ook innovatie speelt daarbij een belangrijke rol. 

Om de kwaliteit van de geboden hulp te waarborgen heeft YOEP een kwaliteitsstatuut. Dit statuut is verplicht en wordt officieel getoetst. Het beschrijft wat er geregeld moet worden op het gebied van kwaliteit en verantwoording. 

Bij YOEP doen we ons best om jou en je gezin goed te helpen. Toch kan het gebeuren dat je ergens niet blij mee bent. Misschien liep iets anders dan je had verwacht, of voelde je je niet gehoord. Wat het ook is: we willen het graag weten.

We zien klachten niet als iets vervelends, maar als een kans om te leren en onze zorg beter te maken. Dus: voel je vrij om je ervaring met ons te delen.

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis- ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.

Interne klachtenfunctionaris
Bereikbaar via: info@yoep.nl

Cliëntervaringen bij YOEP

Bij YOEP staat de kwaliteit van onze zorg voorop. Om continu te verbeteren en aan te sluiten bij de behoeften van onze cliënten, houden wij jaarlijkse clienttevredenheidsonderzoeken om de ervaringen van onze cliënten te meten. Het helpt ons inzicht te krijgen in wat goed gaat en waar we kunnen verbeteren. Cliënten  hebben de zorg van YOEP in 2024 met het rapportcijfer 7.6 beoordeeld. Iets waar we trots op zijn.

Onderdeel van onze clienttevredenheidsonderzoeken is de Consumer Quality Index (CQI) in de volwassenzorg. Ook deze vragenlijst meet de ervaringen van onze cliënten en helpt ons inzicht te krijgen in wat goed gaat en waar we kunnen verbeteren. Cliënten 18+ hebben de volwassenzorg in 2024 met het rapportcijfer 8.4 beoordeeld. Iets waar we uiteraard eveneens bijzonder trots op zijn.

Waardering van onze cliënten

Onze cliënten waarderen in het bijzonder de informatie die zij krijgen over het doel van de behandeling en het contract met-  en het zich vertrouwd voelen bij onze begeleiders. We nemen de feedback uit onze clienttevredenheidsonderzoeken serieus en werken voortdurend aan verbeteringen om onze zorg nog beter af te stemmen op de wensen en behoeften van onze cliënten.

Wij geloven dat de ervaringen van onze cliënten essentieel zijn voor het verbeteren van onze zorg. Daarom nodigen wij al onze cliënten uit om de clienttevredenheids-vragenlijst in te vullen. Deze feedback helpt ons om de kwaliteit van onze diensten te waarborgen en te verbeteren.